Kantoororganisatie

Samenwerkingsverbanden

SDK advocatuur is een eenmanszaak naar Nederlands recht waarin de advocatenpraktijk uitsluitend wordt uitgeoefend door en voor rekening en risico van mr. S.Y. de Klerk,  zonder enige andere vorm van samenwerking met een andere (vrije) beroepsbeoefenaar.

Zaakwaarneming

SDK advocatuur draagt er zorg voor dat bij vakantie of langdurige afwezigheid van de advocaat voor degelijke vervanging wordt gezorgd of dat uw dossier wordt overgedragen in goed overleg met de cliënt.

Bij geplande afwezigheid wordt de zaakwaarnemer zo goed mogelijk geïnformeerd over de inhoud van de zaak, de afspraken met de cliënt, de stand van zaken in het dossier, de te nemen vervolgstappen en de eventuele bereikbaarheid van de behandelend advocaat in geval van spoed. Deze gegevens worden schriftelijk vastgelegd waardoor een soepele zaakwaarneming wordt gewaarborgd.

Bij niet geplande zaakwaarneming draagt het kantoor er zorg voor dat het dossier zo spoedig mogelijk door een vervangend advocaat wordt bestudeerd en er zo spoedig mogelijk contact wordt opgenomen met de cliënt over de ontstane situatie om de mogelijkheid van zaakwaarneming en overdracht van de zaak te bespreken.

De zaken van SDK advocatuur worden waargenomen door:

mr. R. Poyraz, werkzaam bij Özdemir Advocaten B.V. te Den Haag

Rijswijkseplein 39

2516 EB, Den Haag

E: poyraz@ozdemir-advocaten.nl / info@ozdemir-advocaten.nl
T: 070-3882000

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering

SDK advocatuur beschikt over een beroepsaansprakelijkheidsverzekering welke voldoet aan de vereisten van de Nederlandse Orde van Advocaten. Deze beroepsaansprakelijkheidsverzekering is afgesloten bij AON en is bekend onder polisnummer V0100120759.

Kantoorklachtenregeling SDK advocatuur

Artikel 1 begripsbepalingen

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:

– klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;

– klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;

– klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;

Artikel 2 toepassingsbereik

  1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen SDK advocatuur en de cliënt.
  2. De advocaat draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.

Artikel 3 doelstellingen

Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:

  1. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
  2. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
  3. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
  4. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.

Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening

  1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
  2. SDK advocatuur heeft in de overeenkomst van opdracht via de algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
  3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan Deken van de plaatselijke Orde van Advocaten of, indien gewenst door de cliënt, via de Deken direct aan de Raad van Discipline.

Artikel 5 interne- en externe klachtprocedure

  1. Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar mr. R.J. van Eenennaam die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.
  2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
  3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
  4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
  5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd ‘digitaal-schriftelijk’ op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
  6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
  7. Mocht er hierna volgens de cliënt geen sprake zijn van een degelijke oplossing, dan kan de cliënt een klacht indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur. De cliënt kan de klacht ook indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur wanneer SDK advocatuur niet binnen vier weken na het indienen van diens bezwaren schriftelijk op de klacht heeft gereageerd.

Deze geschillencommissie bestaat sinds 1 juni 1999 en ressorteert onder Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken (SGC) en die voor beroep en bedrijf (SGB) te Den Haag. Cliënten kunnen een klacht tot uiterlijk 12 maanden na de datum van de schriftelijke reactie van het kantoor indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur.

De Geschillencommissie Advocatuur is bevoegd om te oordelen over klachten betreffende de kwaliteit van de dienstverlening van de advocaat en de hoogte van de declaratie. Het kan ook zijn dat een cliënt vindt dat hij recht heeft op schadevergoeding. De Geschillencommissie Advocatuur is ook bevoegd om te oordelen over schadeclaims tot een bedrag van maximaal € 10.000. Hogere schadeclaims kan de cliënt alleen voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur wanneer hij de hoogte van de claim uitdrukkelijk beperkt tot maximaal € 10.000, waarbij hij schriftelijk afstand doet van het meerdere.

De Geschillencommissie behandelt zaken volgens het Reglement Geschillencommissie Advocatuur dat geldt op het moment van het indienen van de klacht bij de Geschillencommissie. De Geschillencommissie Advocatuur oordeelt met uitsluiting van de gewone rechter. De Geschillencommissie Advocatuur doet uitspraak in de vorm van een arbitraal vonnis ten behoeve van zakelijke cliënten of in de vorm van een bindend advies in het geval het geschil door een particuliere cliënt wordt aangebracht. Tegen de uitspraak van de Geschillencommissie Advocatuur is geen hoger beroep mogelijk.

Cliënten kunnen hun klacht richten aan de secretaris van de Geschillencommissie Advocatuur, postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. De Geschillencommissie Advocatuur is gevestigd aan de Bordewijklaan 46 (2e etage), 2591 XR te Den Haag en is te bereiken op telefoonnummer: 070-3105310.

Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling

  1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
  2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.

Artikel 7 verantwoordelijkheden

  1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
  2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
  3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
  4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.

Artikel 8 klachtregistratie

  1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
  2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
  3. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.
  4. Minimaal eenmaal per jaar wordt de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd.

 

Privacy Statement

SDK advocatuur gaat zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Privacy is voor SDK zeer belangrijk, net als de geheimhoudingsplicht. SDK heeft daarom passende maatregelen genomen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, en andere ongewenste handelingen met uw persoonsgegevens tegen te gaan. SDK wijst u erop dat ondanks deze maatregelen er altijd een zeker risico bestaat op misbruik van uw gegevens.

Gebruik van uw persoonsgegevens

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn gegevens die iets over een natuurlijk persoon zeggen. Denk bijvoorbeeld aan een naam, adres, telefoonnummer, maar ook uw bankrekeningnummer of SoFi nummer. Als die gegevens herleidbaar zijn naar een natuurlijk persoon, is er sprake van een persoonsgegeven.

Verwerken van persoonsgegevens

Het verwerken van persoonsgegevens is het verzamelen, bekijken, opslaan of vernietigen van die gegevens. Ook als oud-cliënt zijn er gegevens die wij (verplicht) van u bewaren (opslaan). Dat betekent dat dit privacy statement van toepassing is op cliënten, oud-cliënten, gemachtigden van cliënten en bijvoorbeeld op personen die interesse hebben in onze diensten maar nog geen cliënt zijn.

Website

U kunt een contactformulier invullen op de website. De verstrekking van uw persoonsgegevens is geen verplichting, maar zonder uw persoonsgegevens kunnen wij u geen advies geven op vragen die worden ingediend via het contactformulier.

Persoonlijke gegevens

Indien ik u bijsta in een zaak, is er sprake van verwerking van persoonsgegevens en persoonlijke gegevens. U hebt hiervoor tevens toestemming gegeven bij aanvang van de opdracht. De verwerking van uw persoonsgegevens is namelijk noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst van opdracht die u met SDK advocatuur sluit. Ik moet u immers kunnen bereiken via post, e-mail en telefoon. Voorts moet ik uw identiteit controleren op basis van de Verordening op de Advocatuur en de WWFT alsmede verwerkt SDK gegevens omdat deze (bijvoorbeeld) zijn vastgelegd in een rechterlijke uitspraak.

Bewaartermijn

SDK advocatuur bewaard uw dossier (en dus uw persoonsgegevens) voor een termijn van twintig jaren in verband met de termijn voor verjaring van aansprakelijkheid voor beroepsfouten. Daarna vernietigd SDK advocatuur uw dossier.

Uw rechten

Op grond van de AVG heeft u een aantal rechten ten aanzien van de verwerkingen van uw persoonsgegevens. U hebt het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Maak hiervoor een afspraak om langs te komen. Het is belangrijk dat u zich kunt legitimeren en kunt aantonen dat de gegevens die u wilt inzien, corrigeren of verwijderen daadwerkelijk van u zijn. Het is niet toegestaan om gegevens van andere personen in te zien. Voorts heeft u onder omstandigheden recht op overdraagbaarheid van uw persoonsgegevens, het recht uw toestemming in te trekken voor het verwerken van uw persoonsgegevens en u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.

Aanpassing

Het kan voorkomen dat deze privacyverklaring wordt aangepast, bijvoorbeeld in het kader van aangepaste of nieuwe wet- en regelgeving. Indien de privacyverklaring wordt aangepast, wordt deze op de website van SDK advocatuur geplaatst. Indien u na de wijziging gebruik blijft maken van de website, dan is de nieuwe privacyverklaring op dit gebruik van toepassing.

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u nadere informatie? Neem dan contact met SDK advocatuur op via info@sdkadvocatuur.nl Ook indien u een klacht heeft, help ik u graag verder. Mocht u er desondanks toch niet samen met mij uitkomen, dan heeft u op grond van de privacywetgeving ook het recht om een klacht in te dienen bij de privacy toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.